Alla inlägg under november 2010

Av Mimmie Hjalmarsson - 30 november 2010 17:31

Idag var jag på salongen och hälsade på Jennie och Martina! Äntligen, gud i london vad jag har saknat dessa två brudar! ni är grymma! Jätte kul var det att se dessa två energirika bruttor!

 

Provet idag gick bra, hade ju prov om regeringen i dag om jag inte har nämnt det! hade pluggat alldeles för lite men det gick nog vägen i allafall!

 

Har solat, haft mysig kaffe och kladdkaksstund med ida och johan i dag hemma hos mig! Mycket mycket trevligt och sjukt fet musik lyssnade vi på!

 

Nu ska jag ta tag i mig själv och gå och packa i hop min lilla simm bag så jag kan ge mig i väg till Vikenbadet och göra mina längder även i dag! Känner mig sjukt ovotimerad men det är väl bara till att bita i det sura äppelt och göra det man ska! Återkommer!

Av Mimmie Hjalmarsson - 29 november 2010 22:26

Förvirrad..trött..illamående...snurrig...och bara en helt vanlig snurrig Mimmiso...nej...inte helt vanlig utan ännu mer snurrig...ingen ångest i kväll! Jag blev inte fångad i nätet i kväll. Klarade mig! hahah..jag skrattar dig upp i huvudet. Jag mår illa, jag har gjort det hela dagen..nej inte gravid..Absolut inte! Utan kanske bara förvirrad! Cigg är inköpta i kväll..varför? Sugen...jävligt sugen..Fel, javisst men jag behövde...verkligen..

 

Jag är så tacksam för er Johanna, Ida och Emma. Ha, vilken lycka att få träffa er. Jag hoppas att jag får träffa er alla i morrn och att min bil fylls av vårat snack och skratt. Love it!

 

Ikväll ringde Linnette och gjorde mig så glad! bestämmde träff på onsdag då vi ska fira min födelsedag lite försent. Men det kan kvitta! Hon hade en paket till mig..och så vanligt gjorde hon mig sjukt nyfiken...åhhh...jag är så nyfiken i en strut. Linnette du är så fin! Längtar tills onsdag!

 

Jag vill va hos mamma just nu..skulle vilja ha en kram av mamma som bara hon kan ge. Den är varm..mysig och äkta. Jag sitter här med tårarna i ögonen...det rinner längst kinden...Varför? Vad är det som är så fel? När ska jag få ro..När känns det rätt och när känns det fel...och vad är rätt och vad är fel? Hur ska man kunna veta vad som är bäst och vad som är rätt?

 

She used to be my only enemy and never let me free
Catching me in places that I know I shouldn't be
Every other day I crossed the line
I didn't mean to be so bad
I never thought you would become the friend I never had
Mama I love you
Mama I care
Mama I love you
Mama my friend

 

 

Av Mimmie Hjalmarsson - 29 november 2010 09:12

Gud i london vad mycket snö!

 

Sitter här i mys köket och taggar inför nationella i engelska som jag ska ha kl 10.00 Hoppas att det går bra! Annars känner jag mig som en zombie i dag hade en väldigt jobbig kväll i går med ångest. Slutade med att jag fick ta två ångest dämpande och straffet för i dag pga av de tebletterna är att jag är så trött... Men dom hjälpte lite i går kväll iallafall! Stackars Lars när jag får sådana anfall..Vid de tillfällena hjälper ingenting mer än att försöka ta djupa andetag och andas i fyrkant. Är det någon merdär ute som lider av ängest och oro ibland? Skulle gärna vilja höra andras knep..ha en finemnag dag och lek ute i snön.. nu sk ajag ta och dricka upp min kpp te och sen köra som en pensionär pga av snön!Puss på er!

Av Mimmie Hjalmarsson - 24 november 2010 07:25

Alla snackar om barn..non stop. Visst det är säkert en tjusning med barn. Men jag tror inte att jag vill ha några barn faktiskt. Känns som att jag blir mer och mer beslutsam åt samma riktning. Är det fel och satsa på sin karriär före eller istället för barn? Alla har olika åsikter. Jag har mina, du har dina.. Jaja, lite tankar som har snurrat bara nu i natt!

 

Igår VAB:adde våran samhälls lärare så det var ju inte direkt lönt att man åkte till skolan i går. Var där i typ 50 minuter sen åkte jag hem igen och Emma, Ida och Johanna följde med in på en kopp te! Mycket mysigt och trevligt hade vi tjejer! Många skratt och lite intimt prat! Precis som det ska vara över bordet med fyra girls! Sen tog jag en powerwalk i ösregnet med Corre borre och efter det så pluggade jag naturkunskap med full fart! Lasse kom hem, vi lagade en god kyckling rätt och vid sex bar det av för mig och mamma att simma i furulund! Åh ja tusan vad vi simmade igår. Det ´var ett riktigt effektivt simmpass måste jag säga!! När jag kom hem satt jag mig i min mysiga förtölj med en blommig te kopp och bara njöt. Sen bums i sängen som var renbäddad! Lovely!!! 

 

Idag är det matte-onsdag och jag känner verkligen inte för det men thats life! Matte tills 12.00 och sen ska jag ut med Corre borre, sen får vi se vad onsdagskvällen bjuder på!!

 

På söndag fyller jag 24 år och Lasse och Linkan har kokat i hop något som dom ska ta med mig och Sara på i helgen..jag är faktiskt en aningen nervös..dom två i görningen an bli crazy! Ha en uderbart fin dag i snön! Puss på er!

Av Mimmie Hjalmarsson - 23 november 2010 07:39

Det är tisdag i dag och vi säger grattis till Johanna idag på hennes 21 års dag! Congratz!! Jag trampade precis ihjäl en cornflakes flinga på köksgolvet....inte med flit! I dag är det mittbena dag med gubba väst, jenas och ett par stövlar som gäller. Det känns bra, jag trivs. Ska inleda skolpasset med samhäll i dag! Har inte en aning med vad vi ska fylla lektiojnen i dag! I kväll blir det simning som vanligt med mamma och mys. Just nu sitter min katt John och kollar på mig precis som att han inte fått mat på hundra år, men det får han! Han fick mat för typ tiom minuter sedan! Matvrak,,men ändå min älskade tjocka katt! Nu måste jag börja dra i plattången! Njut tisdagen mina vänner.

Av Mimmie Hjalmarsson - 22 november 2010 10:42

Hello! Helgen är avklarad och done! Började med att i fredags köra ner till Höllviken till sis och hade jätte trevligt! Mycket tårar och mycket mys! Kom hem på lördagen vid tolv och då blev det tårt bakning med min älskade man! Jätte fin blev tåtan innehållandes chokladpudding och banan och tjusigt dekorerad! Halv sju kånkade vi in tårta och alkohol hemma hos sara och linkan och käkade gott och drack vin!  Sen blev det utgång i landskrona med lasse linkan och adam! Mycket trevligt! Söndagen var dock inte lika trevlig..mega sleten! Men i allafall så körde jag och pappa och tvättade min älskade lill abil och dammsög den invändigt! Blev så ren och fin! Lovely!

Jag har fått hem min efterlängtade lång klänning som bara är så fin! Svart i botten med blommor i röttKommer bli perfekt till jul med ett par grova strumbyxor! mmm...just nu sitter jag i skolan och ska ha engelska men det är inte så jätte mycket engelska! Mest massa babbel och det är så härligt!!! Har faktiskt gjort nationella i just engelska speaking och det gick jätte bra! Nu är det lunch som väntas och sen naturkunskap till 16.00 Tjohoo...sen ska det lagas middag och sen lite plugg! Kvällen ska avslutas med en stor kopp te i min underbara fötölj och tända ljus. Njut måndagen.

Av Mimmie Hjalmarsson - 16 november 2010 21:21

Jag klarade ta mig fan det! jag var ute och powerwalka i kväll så fick jag för mig att jag skulle testa om jag pallade att springa 2 km på max tiden 10, 20 som man måste klara för att kunna ansöka till polishögskolan! Jag klarade det tusan, till och med under tiden som var det mest fantastiska! Härligt härligt! 

 

Tisdag i dag och skolan har bestått av samhälle. Massa disskutioner hade vi om olika samhälls problem runt om i världen! Börjar gilla den lektionen mer och mer. I morgon består skolan av tre timmars matematik, efter det i väg till hbg på ett litet uppdrag och sen på kvällen är det info kväll på skolan kl 18.00 och vi som är med i marknadgruppen ska så klart vara närvarande! Ska bli trevligt.. Har en fullspäckad dag i morgon också alltså! Måste få in min powerwalk också någonstans ju!  På fredag blir det nog så att jag kör ner till Höllviken till sis med mamma och spenderar lite tid där till lördag förmiddag! Lite god mat nere i byn och kanske en runda in på Gallerian nere i byn! Ha en trevlik kväll! Jag ska försöka slå mig in på swedbanks hemsida men det går inte särskilt bra alls...riktigt störigt måste jag säga! Trevlig natt!

Av Mimmie Hjalmarsson - 15 november 2010 21:22

Hallå! Hoppas att eran helg varit underbar! det har inte min varit! Har inte varit anträffbar pga. jobb i helgen! Ja det var ju dom dära mega långa passen jag hade både lör och sön som nästan dödade mig! Aldrig mer, sen till råga på allt att det var konstig stämning mellan mig och en annan  söt människa gör ju inte saken lättare.Thats life! Fredagen bjöds på god hemmai annelöv hos linkan och sara i allafall! Fondu och linkans hem,magjorda polka glass till efterrätt!Jätte gott var det. Himmla trevligt också som vanligt! På torsdag är det våran tur att bjuda på middag! Vette tusan vad vi ska laga till här hemma bara!

 

Jag kom precis hem i från ett smink party hemma hos Emma! Mycket trevligt måste jag säga! Tjejsnack, fika och ansiktsprodukter! det kan ju inte bli bättre! Jag beställde ett jätte fint läppstift och Johanna beställde ett läppglans...ville egentligen ha båda men läppstiftet gick loss på 199 kr och läppglanset på 165 kr så jag fick nöja mig med ett sådant! ska bli spännande! Snart är det dax för lite ny påfyllning av restylane och då är det alltid kul med ett nytt läppstift efter det som tröst för smärtan!! För ont gör det fan ta mig! Men det är värt varje nålstick och smärta!! hahaha..

 

Jag måste bara berätta att jag är så lycklig för Johanna och Ida! My homies! Fick ett sådant underbart fint sms av Johanna i fredags som jag blev tårögd av. Min vackra fina du. Och på min facebook sida fick jag ett underbart fint logg inlägg av Ida som jag också blev helt rörd av. Vad har jag gjort för att förtjäna er två. Tack för att ni finns.

 

Nu ska jag slita av mig mina nudie jeans, släppa ut håret och in i showern och sen springa upp till världens bästa man som är där uppe och tittar på fotbollsgalan...vad hade jag gjort utan min alldeles alldeles egna Lars. Du är den bästa som finns raring.

Presentation


Kvinna i sina bästa år som glider runt en del och har det väldigt chill! Enjoy.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards